بازدید سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور کشور از محور های مواصلاتی استان قزوین

جان باختن 698 نفر در 12 روز اول سال 1403 بر اثر سوانح رانندگی در جاده های کشور

 

سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور کشور: در 12 روز ابتدای سال 1403 بیش  ۱۳ هزار تصادف در جاده های کشور به وقوع پیوسته و  بیش از ۱۸ هزار نفر   مجروح و 698 نفر فوت شده اند.

رئیس پلیس راهور کشور گفت: نود درصد خودروهای داخلی  و ده درصد خودروهای خارجی در بروز حوادث جاده ای نقش داشته اند. و سهم شماره گذاری خودروهای داخلی ۸۸ درصد و سهم شماره گذاری خارجی هم ۱۲ درصد است و خودروهای داخلی دو درصد بیش از سهم شماره گذاریشان در تصادفات جاده ای نقش داشته اند. 

 

 انواع پژو ۲۷ درصد در وقوع سوانح نقش داشته است در حالی که سهم آنها در شماره گذاری ۳۲ درصد است. 

رئیس پلیس راهور فراجا یادآورشد: در پایان طرح نوروزی باید در یک بررسی کارشناسی بتوانیم سهم خودروها را با در نظر گزفتن تیراژ و سهم شماره گذاری و کیفیت آنها، سهم  عوامل انسانی و جاده را احصا کرده و تحلیل درستی از عوامل حادثه ساز داشته باشیم و درست تصمیم بگیریم.

 

۶۹۸ نفر تاکنون در سوانح جاده ای تعطیلات نوروزی جان باخته اند

 

وی افزود: در وقوع سوانح انواع پژو ۲۷ درصد نقش داشته است این در حالی است که سهم این خودرو ها در شماره گذاری ۳۲ درصد می باشد. 

سردار تیمور حسینی یادآورشد:  باید در یک بررسی کارشناسی بتوانیم سهم خودروها را با در نظر گزفتن تعداد تولید ، سهم شماره گذاری و کیفیت آنها، و همچنین نقش عوامل انسانی و جاده ها را احصا و تحلیل درستی از عوامل حادثه ساز داشته باشیم و درست تصمیم بگیریم.

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا  در قرارگاه پلیس راه قزوین استان قزوین از فعالیتهای نیروهای امدادی (پلیس راه ، اورژانس ، آتش نشانی ، امداد خودرو و... )  بازدید کرد. 

 

https://borna.news/008iAK