سامانه ملی سفر ۰۹۶۲۹، در بازه زمانی ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ تا پایان روز ۱۵ فروردین سال نو به صورت شبانهروزی فعال بود و تعداد ۳۰۱ هزار و ۳۳۷ تماس از سوی هموطنان را دریافت و ثبت کرد.
به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، بیشترین تماسهای دریافتی به ترتیب مربوط به اطلاعات گردشگری با بیش از ۷۸ هزار تماس، اطلاعات اماکن اقامتی با حدود ۷۳ هزار تماس و اطلاعات راهها با بیش از ۴۸ هزار تماس بوده است.
همچنین تماسهایی در حوزه وضعیت آبوهوا، صدور اسناد و مدارک بینالمللی رانندگی و خودرو و خدمات امداد خودرو نیز دریافت شد که به ترتیب ۴۵ هزار، ۳۰ هزار و بیش از ۶ هزار تماس را شامل میشود.
در مجموع یک هزار و ۳۷۹ شکایت در طول این بازه زمانی به ثبت رسید که بیشترین آن به ترتیب مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی، اماکن اقامتی، سرویسهای بهداشتی و ارائهدهندگان کالا و خدمات بوده است.
شکایاتی نیز در زمینه اماکن گردشگری، اماکن پذیرایی، پایانههای مسافربری و سایر حوزهها بوده و در همین مدت، بیش از ۱۷ هزار مورد پیگیری شکایت و بیش از یک هزار و ۲۰۰ مورد پاسخ به شکایات نیز در این سامانه ثبت شده است.
سامانه ۰۹۶۲۹ همچنان به عنوان یکی از اصلیترین مجاری ارتباطی میان مردم و دستگاههای خدمات سفر، نقش مهمی در اطلاعرسانی، پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات و شکایات مسافران ایفا میکند.
مدیر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان قزوین اعلام نمودند: در طول طرح نوروزی بیش از 5700 مورد امدادرسانی در محور های مواصلاتی استان قزوین صورت گرفته است.
محمدرضا احمدی ضمن تقدیر و تشکر و غرض خدا قوت به امدادگران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان قزوین اعلام نمود؛ از 23 اسفند1403 تا 15 فروردین ماه 1404 به تمامی اعضا ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین و استقرار پایگاه های امدادی در محور های مواصلاتی استان بیش از 5700 امدادرسانی به مسافرین و گردشگران استان صورت پذیرفته است.
وی اضافه نمودن: رسالت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان قزوین ؛ ایجاد خاطره خوب برای گردشگران استان می باشد و این مهم با ارائه خدمات امدادی با کمترین هزینه در سریع ترین زمان ممکن و با رعایت کلیه نکات ایمنی به گردشگران استان اتفاق خواهد افتاد.
مسافرین محترم؛ برای دریافت خدمات امدادخودرو در استان قزوین می توانند در صورت هرگونه حادثه ، خرابی وسلیه نقلیه خود در سراسر استان قزوین ،